Dieta na masę mięśniową – podstawowe informacje

Spróbujmy się dokładnie przyjrzeć aktualnym trendom. Z pewnością zauważymy, że w dzisiejszych czasach panuje powszechna moda na odchudzanie. Nie ma w tym nic naprawdę dziwnego. Nie da się ukryć, że nadwaga oraz chorobliwa otyłość dotykają coraz większą część naszego społeczeństwa. Zdarza się jednak też sytuacja, że szczupły czy chudy facet musi zdrowo przytyć i nabrać ciała. Na pierwszy rzut oka może to się wydawać dziwne, ale osoby, które chcą poprawić swoją muskulaturę muszą mieć z czego rozbudować tkankę mięśniową. Niezbędna staje się wtedy odpowiednia metoda żywieniowa. Nazywane popularnie dietą na masę są wartościowe posiłki, które przyśpieszają budowę mięśni oraz wspierają efekty intensywnego treningu.

Dieta na masę – czym jest tak naprawdę?

Ten typ diety ma do spełnienia specyficzne zadanie, które polega na dostawach organizmowi dużych ilości posiłków o dużej kaloryczności. Pochodzą one jednak z bardzo wartościowych źródeł. Jak powszechnie wiemy dużą ilość kalorii dostarczyć mogą nawet słodycze oraz popularne fast foody. Masy mięśniowej jednak z nich nie zbudujemy a ten sposób odżywiania skończyć się może jedynie odkładaniem dużej ilości tkanki tłuszczowej oraz wystąpieniem przeróżnych powikłań czy chorób. Jednak nawet najlepiej dobrana dieta będzie nieefektowna, jeśli nie połączymy jej z intensywnym treningiem pod okiem profesjonalnego trenera. Jest to istotne, ponieważ nieodpowiedni plan ćwiczeń, który zbyt obciąża może spowodować nadmierne spalanie kalorii oraz w efekcie znaczny spadek, wzrost masy ciała.

Dieta na masę i jej podstawowe zasady

Odpowiednia, dobrze zbilansowana oraz pełna składników odżywczych dieta zalecana jest nie tylko miłośnikom wysiłku siłowego. Jednak powinni oni szczególnie przestrzegać wszystkich jej zasad. Odbić się to może pozytywnie nie tylko na ekspresowym wzroście masy mięśniowej, ale także na ogólnym stanie zdrowia. To, co spożywamy także daje energię do intensywnego treningu. Zasady, których należy przestrzegać są proste. Jeśli dążymy do lepszej, efektowniejszej muskulatury powinniśmy pamiętać o:

Regularnym jedzeniu najlepiej pięciu posiłków dziennie oraz zachowaniu między nimi odstępów 3 godzin. Należy jeść, ponieważ bez nadwyżki kalorycznej nie zbudujemy masy. Podstawą natomiast jest poznanie swojego dziennego zapotrzebowania kalorycznego, które zwiększamy o 10 procent. Oczywiście nie należy z tym przesadzać, ponieważ skończy się to bardzo nieestetycznie zarysowanym sześciopakiem na brzuchu, czyli rozrastającą się otłuszczoną oponką.

Prawidłowy dobór produktów spożywczych, które dostarczają wspomniane składniki odżywcze. Spośród nich wyróżniamy:

  • Białko – tylko to wartościowe. Jest to zdecydowanie najważniejszy składnik tkanki mięśniowej. Bez niego nie możemy zapomnieć o przyroście masy. Najwięcej zawiera go chude mięso, drób, wołowina, mleko oraz przetwory mleczne takie jak sery, jogurty czy jaja. Zalecana dawka do spożycia w jednym posiłku to ok. 30-50 g.
  • Tłuszcz – Zdrowy, najwyższej jakości, pochodzenia roślinnego. Oliwa z pierwszego tłoczenia, olej nierafinowany, poszczególne gatunku tłustych ryb morskich. Niewskazane są z kolei oleje rafinowane, których powinno się unikać.
  • Węglowodany – Dostarczają wielu niezbędnych naszemu organizmowi witamin, minerałów, a także energię niezbędną do wysiłku. Pochodzą one nie ze słodyczy, ale z makaronów, pełnoziarnistego pieczywa, ryżu, kaszy gryczanej, roślin strączkowych. Takie produkty zawierają ogromne ilości łatwo przyswajalnego błonnika pokarmowego, który niezbędny jest do odpowiedniego trawienia. Wpływa t jednocześnie pozytywnie na gospodarkę hormonalną naszego organizmu.
  • Warzywa oraz owoce – Są pełne witamin, działają pozytywnie na wszystkie procesy trawienia oraz metabolizmu. Powinniśmy je zjadać kilka razy dziennie. Doskonale sprawdzają się jak zdrowa przekąska, zastępując tuczące chipsy.
  • Nie jedzmy wszystkich dziennych posiłków, które są zalecane przez dietetyków. Dwa najważniejsze to śniadanie oraz kolacja. Śniadanie to solidna dawka energii na cały dzień. Kolacja uzupełnia stracone w ciągu dnia kalorie.
  • Odstawienie alkoholu – Zwłaszcza wysokokalorycznego piwa, które dostarcza puste kalorie. Odkłada się ono natychmiast w postaci pokładów tłuszczu oraz powoduje jednocześnie osłabienie organizmu. Warto też ograniczyć inne używki, kawę czy herbatę.
  • Dostarczaniu dużych ilości wody – Powinno to być przynajmniej 2 litry dziennie. Jest ona głównym składnikiem mięśni, które zawierają aż 75%. Musimy pamiętać też, że w dni, kiedy zaczynamy intensywnie ćwiczyć oraz pocić się należy pić o 1 litr więcej, aby uniknąć ryzyka odwodnienia. Oczywiście mówimy tu o czystej, niegazowanej wodzie z dodatkiem witamin oraz minerałów. Wszelkie słodzone napoje gazowane są zdecydowanie niewskazane.
  • Nieugiętej konsekwencji w działu – Nawet najlepsza dieta okazać się może nieskuteczna, jeśli tylko będziemy jej przestrzegać w 100 procentach. Tylko w ten sposób uda się osiągnąć określony przez nas cel. Kolejnym istotnym faktem, o którym warto pamiętać jest regularny odpoczynek. Mięśnie po długim i intensywnym wysiłku potrzebują czasu do regeneracji, którą zagwarantować może jedynie odpowiednia ilość snu na dobę.

Dieta na masę – odpowiednia suplementacja organizmu

Dieta na masę jest na pewno najważniejsza, jednak z naszym samozaparciem jest niestety różnie. Z tego powodu dla spotęgowania uzyskiwanym efektów bardzo dobrze jest wspomóc ją suplementami diety takimi jak Mass Extreme. To innowacyjny preparat, którego zadaniem jest umożliwienie rozbudowy masy mięśniowej. Sprzyja temu starannie dobrany skład, który jest złożony wyłącznie z substancji o najwyższym stopniu skuteczności. Są nimi:

  • Wyciąg z korzenia Maca.
  • Ekstrakt z fenugreeka.
  • Kwasu fosfatydowego
  • Kwasu amin butanowego
  • Kwasu asparaginowego

Mass Extreme ma świetnie opinie. Pierwsze korzystne rezultaty jego stosowania zauważyć możemy już po miesiącu. Jak podaje producent można dzięki niemu liczyć na wzrost tkanki mięśniowej nawet o ponad 90 procent większy. Znacznie wzrasta też poziom energii, który jest potrzebny do realizacji intensywnych planów treningowych. W dość krótkim czasie nabieramy masy oraz możemy pochwalić się efektowną rzeźbą, która wzbudzić zazdrość znajomych oraz podziw kobiet. Istotny jest także fakt, że Mass Extreme jest w pełni bezpieczny w użytkowaniu i nie powoduje żadnych nieprzyjemnych skutków ubocznych. Więcej informacji można uzyskać na stronie producenta, gdzie złożymy zamówienie na dowolną ilość opakowań suplementu, który dostępny jest w atrakcyjnej promocyjnej cenie.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.